Drik sukker til Theen
Guest
|
Post by Drik sukker til Theen on Sept 3, 2012 10:14:21 GMT 1
Jose, du må ikke misforstå mig, jeg kan godt spille med A-fyren, men jeg er helt blank med hvad han skal gøre nu... Det er ikke fordi det er for evaaar, det er bare lige den her scene. Ö
Men jeg vil bare vildt gerne have David og Sophia i spil igen, og jeg kan ikke så let få dem i spil lige som det ser ud nu, så det er en af hovedgrundene til jeg gerne vil springe. Også fordi jeg rigtig gerne vil se hvordan alle er sammen... Noget i den stil. XD
|
|
|
Post by Kristina nikker on Sept 3, 2012 11:22:31 GMT 1
The har ret i at det måske netop blive næmmere at spille med alle samlet på et sted...O:
|
|
|
Post by Xazal on Sept 3, 2012 13:16:16 GMT 1
Det er mærkeligt at høre udtrykket "lade det gå hurtigere".
Jeg vil gerne klandre mig selv for at have ladet mine kvindelie karakterer bakke ud, men til mit spinkle forsvar kan jeg fortælle jer, at sandsynligheden for at både Nishay og Louisa er sociale er lig nul, og derfor har jeg allerede rekonstrueret en mulig "undskyldning" for dem begge til ikke at være med ved kagebordet. Til Pernilles kan jeg kun sige, at jeg har mistet inspirationen - og dét lyder sådan på de fleste af jer, at I har mistet tråden.
Men at "lade det gå hurtigere" - det er så meget sagt. Vi har indladt os på et rollespil, der foregår i en ganske almindelig dagligdag, og derfor må vi også tage nogle af de kedelige dagligdagsting med i købet. Derfor, uanset hvor intetsigende mange af samtalerne er, må vi holde det kørende! Vi har ikke et grundlæggende plot, som Tenner sagde, vi har ikke ladet vores karakterer opvokse i et undertrykt samfund og dermed lagt oprør for fremtiden - nej, vi har bare udspillet en fiktiv dagligdag, som er foreholdsvis parallel med vores egne - også i forehold til musikalske (især musikalske) og politiske referencer, samt vores kulturarv. Vi må spille det forhåndenværende ud. Og jeg synes ligeledes, at vi må prøve at skrive situationer som en "hyggeaften" ud, eller blot de små ting, der gør dagen sjov: At en tøs tager neglelak på, eller et eller andet lige så ubetydeligt.
Jeg tør slet ikke fortælle jer, hvor udramatisk min egen dagligdag er i forehold til dette - nænner endda ikke engang at sige, at jeg ikke engang ser mennesker hver dag, udover mine forældre og min bror.
MEN! (Jeg elsker mine store MEN!'er) Jeg kan godt sætte mig ind i, at det er svært at handle som én bestemt på ét bestemt tidspunkt, og derfor vil jeg mene, at der slet ikke er noget i vejen for, at éns indlæg er kortere end 10 linjer. Sådan nogle små indlæg kan være gode kickstarters. Jeg ved, at I søger drama - til fester og noget. Jeg ved, at vi handler med kærlighed til vores karakterer (well, en slags kærlighed, så) og prøver at fremhæve deres bedste eller værste sider. Men vi må nuancere det og se dem i alle situationer. Lav nogle mini-rollespil i jeres eget hoved, eller ét eller andet, der kan skabe en form for dynamisk inspiration.
Vi må spille det værste ud! Og glæde os til Selmas fest, samt hyggeaftnen og alt det. Som én eller anden nævnte - givet vis Tenner - er det sværere for os, som ikke har aftalt noget med nogen. Og jeg er sikkert næsten den eneste, som ikke har gjort det. Derfor griber jeg bare det umiddelbare i situationerne og prøver at proppe min karakter ind i en sammenhæng... Sådan blev Marius' baggrundshistorie skabt. Sådan blev Pernilles party-pjat skabt. Grib verdnen, folks... og lad os give det umiddelbare en chance, før vi strukturerer vores karakterers skæbner og liv.
Uha! Det lød lidt for... stort. Jeg vil bare sige... I må godt have jeres aftaler. Det skal bare ikke styrer jer/tage overhånd.
|
|
|
Post by Emma spiser sejlg on Sept 3, 2012 14:36:18 GMT 1
Vil bare lige sige at jeg er enig med Xaz!
-Og at jeg spiser spejlæg! Hæhæ... xD
|
|
|
Post by Emma spiser spejlg on Sept 3, 2012 14:37:00 GMT 1
Vil bare lige sige at jeg er enig med Xaz! -Og at jeg spiser spejlæg! Hæhæ... xD
|
|
|
Post by The Racerbil on Sept 3, 2012 15:41:22 GMT 1
Hazel altså! Altså altså! Jeg ved hvad du mener, og du har helt ret, men det er simpelthen så mærkeligt at der ikke er drama, det... Det skal man lige vende sig til. Og det med små indlæg, det burde jeg også lige vende mig til måske at lave, men der har jeg igen meget store krav til mit rollespil... Også fordi jeg rigtig gerne vil have det er sjovt for andre at læse (det er jo altid sjovt at læse om sin egen karakter i andres indlæg, så det vil jeg jo gerne give folk......) og folk rent faktisk synes jeg er interessant at spille med. XD
Og jeg er også vildt bange for bare at opdigte ting uden at høre folk om det er okay... For tænk hvis det ikke er okay! D: Men det synes jeg selv er vildt fedt når andre gør, så det må jeg nok hellere selv gøre...
Sikke mange 'grænser' jeg skal overskride! XD
Men jeg har tænkt over noget... Hyggeaften... Hvor mange mennesker der lige på skolen? 300? Var det det vi blev enige om? I hyggerummet? XD
|
|
|
Post by Amanda Dagmar Carstensen on Sept 3, 2012 16:36:23 GMT 1
Xazal jeg må sige at jeg er fuldstændig enig med dig på alle punkter ! Jeg har ikke nogen steder at skrive med mine karaktere og derfor har jeg ikke været så aktiv her inde på det seneste. Amanda kunne gå til kagestuen noget men ville vente lidt så der blev spillet lidt mere der inde inden hun kom! Og det er fair nok man ikke lige har inspiration til sin karakter, det kan ske og det har jeg selv oplevet mange gange. Jeg er en af dem der har været dårlige til at lave aftaler på forhånd, og det skal jeg nok undlade for det er lidt sjovere hvis alt ikke er planlagt. Bare tag Marius og Amanda, det havde vi jo ikke lige aftalt. Men fordi jeg ville springe til festen var at så blev mange af de gamle aftaler sprunget lidt over og vi var tvunget til at improvisere omkring hvad var sket i mellem tiden, sådan at alle kunne være med igen. Men jeg er lige så frisk på bare at kører videre fra hvor vi er nu, hvis folk vil arbejde lidt for det så vi kan komme videre og til det med at vi er 300 elever på skolen. På min efterskole når der blev holdt sådan nogle hygge aftner, så var det måske 20 ud af 80 der mødte frem fordi det jo ikke er obligatorisk så folk kan gå hvorhen man vil... Derfor behøver der nødvendigvis ikke være 300 elever samlet på et sted. Men måske 80 og det går nok. Ellers har vi jo klaret det i spisesalen før
|
|
|
Post by Freya Kasgaard on Sept 4, 2012 19:51:44 GMT 1
Hvad er vi så blevet enige om? Tager vi hyggeaftenen med, eller springer vi til fødselsdagen?
|
|
|
Post by Noah on Sept 4, 2012 20:27:26 GMT 1
Jeg siger hyggeaften hvis vi skal springe!
|
|
|
Post by Xazal on Sept 4, 2012 20:39:45 GMT 1
Hazel altså! Altså altså! Jeg ved hvad du mener, og du har helt ret, men det er simpelthen så mærkeligt at der ikke er drama, det... Det skal man lige vende sig til. Og det med små indlæg, det burde jeg også lige vende mig til måske at lave, men der har jeg igen meget store krav til mit rollespil... Også fordi jeg rigtig gerne vil have det er sjovt for andre at læse (det er jo altid sjovt at læse om sin egen karakter i andres indlæg, så det vil jeg jo gerne give folk......) og folk rent faktisk synes jeg er interessant at spille med. XD Og jeg er også vildt bange for bare at opdigte ting uden at høre folk om det er okay... For tænk hvis det ikke er okay! D: Men det synes jeg selv er vildt fedt når andre gør, så det må jeg nok hellere selv gøre... Sikke mange 'grænser' jeg skal overskride! XD Men jeg har tænkt over noget... Hyggeaften... Hvor mange mennesker der lige på skolen? 300? Var det det vi blev enige om? I hyggerummet? XD Åh, hvor er det fjong med enighed fra mange af jer. Nu føler jeg det jo, som om MINE ord er lov (Admin FTW!). Ej, men det glæder mig at høre, at jeg ikke har sagt noget helt forkert. Theresa, gamle dreng, jeg forstår det så udmærket - kun alt for godt - at du ikke vil spise os af med et kort, intetsigende indlæg. Jeg har det selv sådan. Jeg krummer tæer og anstrenger mig for at skrive lange indlæg. Men nogle gange ... BUM, så kan 10 linjer lige skubbe til lidt af det, og der sker noget, som éns karakter kan reagere på. Plus, at der er langt mere interaktion, hvis man skriver små indlæg, så begivenhederne ruller mere frit. Det forestiller jeg mig lidt, at vi må forsøge os med til hyggeaftnen, fordi vi er mange samlet på ét sted. Man bliver jo altid så dybsindig, når man skriver et indlæg, hvor man kun er to personer i tråden. XD Du er ikke den eneste, som skal overskride grænser. Uha! Uha, nej, Theresa. Jeg synes faktisk, at det er at bryde én af mine grænser, hvis jeg spørger pænt, om de vil have noget at gøre med min karakter... jeg springer altid lidt ydmygt ind i en sammenhæng. XD Men vi lærer jo utrolig meget bare af rollespil. JEG har lært meget af Lyngvig - rigtig meget i forehold til de traditionelle fantasy-rollespil, som jeg er ret begejstret for.
|
|
|
Post by Xazal on Sept 4, 2012 20:43:10 GMT 1
Jeg siger også hyggeaften, hvis vi springer!
|
|
|
Post by Noah on Sept 4, 2012 20:46:54 GMT 1
Jeg må sige, jeg er fan af 10 linjers nogen gange men det er fordi jeg er et ... REPLIK MENNESKER *Ta-dah*
|
|
|
Post by Freya Kasgaard on Sept 4, 2012 21:04:27 GMT 1
Josephine: elsker dine 10 linjers indlæg xD Og jeg synes også vi skal springe til hyggeaften, hvis vi skal springe
|
|
|
Post by Anton Sommer Engström on Sept 4, 2012 21:59:03 GMT 1
Hvis vi skal springe siger jeg helt sikkert også hyggeaften! Det ville være synd at gå glip af.
|
|
|
Post by Xazal on Sept 4, 2012 22:23:42 GMT 1
Men iihi, Asta? Vil du have frygtelig meget imod at prøve at skrive med Frida? Bare, fordi jeg godt gad... se.... ellers må du indskrive et flashback? Huh? Ville bare gerne se hendes reaktion på Lea - og Marius - og... ja. G'nat, Lyngvigianere.
|
|