|
Post by Xazal on Mar 4, 2013 13:33:11 GMT 1
Hej!
Det er besværet værd at logge ind!
På chatten har der været en mindre diskussion om, hvorvidt RPG'et går for langsomt eller ej. Siden argumenterne på chatten bliver kortet ned for mediets skyld, bliver problemet afnuanceret, og det bliver sværere at nå frem til et overblik.
Der er blevet givet udtryk for, at handlingsforløbet går for langsomt; at vi er nået alt for lidt ind i skoleåret; at der går lidt for længe mellem hvert indlæg; og at nogle karakterer ikke kommer i spil.
Det ville være rart, hvis vi kunne indskrænke problemet og finde en gangbar løsning.
Alle inputs er velkomne - både til, hvori problemet består og til eventuel konstruktive løsningsforslag.
- X
|
|
|
Post by Selma Åberg on Mar 4, 2013 13:51:22 GMT 1
Well, jeg kom med det forslag, at man kunne indføre nogle springe-let-over-det-hele-indlæg, hvor der lige er en der beskriver, hvad der sker i stedet for man skal bruge vildt lang tid på at spille det. Og det skal man selvfølgelig blive enige om. Det kunne i hvert fald hjælpe på handlingsforløbet.
|
|
|
Post by Amanda Dagmar Carstensen on Mar 4, 2013 23:32:51 GMT 1
Altså det jeg egentlig har det største problem med er at folk bare forsvinder lang tid af gangen uden lige at give en forklaring. Specielt hvis folk venter på dem og giver udtryk for at de gerne må skrive snart eller gøre noget.
Man kan have travlt i virkelighedens verden, det har jeg selv, men det tager ikke to minutter lige at skrive på chatten eller en privat besked til den person der nu end venter at man er optaget af andet for tiden og så må man prøve at finde ud af om den anden vil vente, eller om man kan gøre et eller andet så den anden kan komme lidt videre.
Vi kender jo efterhånden hinanden så godt, så det er jo ikke svært at få ens karakterer ind hurtigt igen, hvis man er væk lidt tid.
Og så er jeg hel med på det med at Korte indlæg er udemærket. Selv skriver jeg ikke lange indlæg. Kan godt lide dem, men man skal endelig ikke holde sig tilbage til med at skrive indlæg bare fordi man ikke kan lave dem lange. Jeg gør ofte selv det at når jeg sætter mig ned for at skrive et indlæg, skriver jeg det der falder mig ind personen ville gøre, på den måde holdes impulsive og når jeg så har skrevet det, sender jeg det med det samme. Jeg bruger ikke flere timer på det, læser det ikke igennem flere gange, jeg skriver endda i Quick Reply boksen altid. Med mindre det er helt sær tilfælde og det er det sjældent. Det har jeg oplevelsen af gør at folk kommer lidt hurtigere igang med at skrive indlæg.
Jeg tror desværre det tager for lang tid hvis man skal til at aftale hvad der sker hver eneste gang når der er en der skal op og lave en gæt og grimasse.
Xazal nævnte noget godt på chatten om at vi har spillet lidt for meget ude for rpg'et med vores karaktere og jeg er selv en af dem, på trods af at det hele er holdt tilbage i tiden, så intet er noget vi håber at spille imod. Men det er oftes gjordt fordi det går for langsomt her inde og jeg savner noget interaktion mellem nogle bestemte karaktere og mine. Jeg vil gerne sige undskyld for det :/
Men jeg tror problemet ligger i at folk simpelthen bruger for lang tid på indlæg. I stedet for at skulle reagere på alt med lange filisoferende tanker, så kan vi mennesker ikke opfatte alt omkring os, så hold det til det der lige nu er vigtigt. Og så er ingen endnu død af et to linjers indlæg. Herre gud jeg tror endda jeg en gang lavede et på tre ord på SC.
Men jeg føler lidt at alt det her har vi snakket om før og der er bare ikke rigtig sket noget. At springe frem gider jeg næsten ikke, for det har vi gjordt så mange gange, så skulle det kun være for at springe videre frem på hyggeaftenen, altså et par timer frem, så folk har minglet lidt og nogle har fået noget indenbords, men det er ikke en gang sikkert at det ville hjælpe, men det kunne få hivet nogle af de karaktere fri der sidder fast lige nu og så må de karaktere der er på 'pause' lige nu blive aktive når folk igen har tid.
|
|
|
Post by Noah on Mar 5, 2013 14:28:18 GMT 1
Dovenskab avler dovenskab (citat: Min mor) Jeg tror lidt at inaktivitet avler inaktivitet.
Okay først: Undskyld min tone som ikke var særligt konstruktiv eller berigende på andre måder end negativ. Det er bare fordi jeg måske følte at alle lige skulle have et dask som ingen er berettiget til at få og måske er jeg lidt sensitiv (det er jeg), så derfor langede jeg ud med mine uklippede negle formet som kløer. (Har trimmet dem nu).
Egentlig er spørgsmålet vel blot om folk føler det er en sur pligt?
Ja det ved jeg ikke sådan ser jeg det. Gider vi ikke?
Personligt ville jeg da være ked af det, og jeg vil gerne. Personligt synes jeg også at jeg får svaret ok hurtigt, på det meste. Om det så tyder på jeg ikke har noget liv *ser på Tenner* vil jeg slet ikke ind på. *ler*
Men hvis det er sådan at man ikke har lyst synes jeg frit at man skal kunne sige det uden at man føler man gør noget forkert. Det synes jeg ikke man gør, men det ville være rart at vide, som Tenner også er inde på.
Hvis vi derimod faktisk alle gerne vil, så synes jeg vi skal tage fat på hvad der gør at 'vilje' og 'handling' åbenbart ikke hænger sammen.
|
|
|
Post by Xazal on Mar 5, 2013 14:34:04 GMT 1
For mit personlige vedkommende tager det heller ikke spor lang tid at skrive lange indlæg. Min fremgangsmåde er ligesom Tenners, uanset hvor velovervejede mine indlæg kan lyde af og til (ja, ja, man har vel lov at være selvfed ind i mellem). Jeg vil ikke gå ind i, hvor lang tid der er gået mellem folks indlæg, idet det synes irrelevant, for vi har sikkert alle sammen vores grunde, og vi kan tillige alle sympatisere med hinanden; men jeg vil egentlig gerne hive fat i én af Tenners tråde om længden af indlæggene. Nu vil der komme en typisk, sentimental floskel herfra, og jeg vil med det samme begynde at tage sludrechatol-hatten på og klassificere mig selv som ærkehumanist med hang til ... Det er lige meget. Jeg vil komme med en simpel og banal konstatering, som vi måske kan løsrive os fra med tiden: At skrive er et følsomt håndværk. Hvis inspirationen er problemet, så op i anus med kunstneriske udfoldelser deslige. Hvis det hjælper ikke at stille krav til sig selv om kvalitet, så kunne man løsrive sig fra perfektionistgenet. Der vil om ikke andet komme et par perler i ny og næ. ... eller helt personligt er DÉt min største gene. Jeg iværksatte allerede min løsrivelsesproces i slutningen af december, meeeen ... det har ikke haft nogen effekt herinde. Ja, som Tenner nævner, har nogle af os travlt, og vi er på helt forskellige stadier af vores liv, hvilket uvægerligt skaber tidskonflikter med vores hverdag. Lige præcis, hvad angår den tid, vi har til rådighed, synes jeg, at vi skal prioritere den højest. Det er helt reelt, at nogen ikke kan på dét og dét tidspunkt, fordi der er job/skole/whatever.
|
|
|
Post by Selma Åberg on Mar 5, 2013 15:16:05 GMT 1
Det har jeg også mega meget forståelse overfor. Det med at I har travlt. Det kan selv jeg - lille unge i 9. klasse - godt have. *tænker med gru tilbage på weekenden, men er lettet over, at det endelig er overstået* Og det er jo også bare super ærgerligt, fordi det gør, at vi er nogle andre der skal vente. Indtil videre har jeg egentlig bare gjort det, at jeg har fået Adam ud af aktivitetsrummet og op på taget med Lærke, hvor vi spammer lidt :b Sådan kan man jo også gøre, hvis man har abstinenser.
Hvordan kan vi løse det, hvis vi er en større gruppe, der venter på en i en eller anden scene? Skal vi spille udenom vedkommende? Eller skal vi vente? Jeg vil gerne høre, hvad folk selv synes, så kan vi måske eventuelt lave en aftale om det eller noget.
Og jeg vil også lige hurtigt sige, at jeg synes det er fedt med de lange indlæg. Det er virkelig hyggeligt. Jeg tør sjældent skrive dem, fordi jeg har en følelse af at ingen gider at læse dem, hehe. Og jeg er meget perfektionistisk med indlæg selv, hvilket gør, at jeg kan bruge lang tid på dem. Mest fordi jeg gerne vil have at folk synes mine indlæg er sjove at læse og at de måske gør indtryk... Det tænker jeg for meget over... ._. Det er jeg dog ved at komme lidt over i hvert fald lige i øjeblikket, fordi jeg ikke rigtig kan fordybe mig ordentligt. Det har nok også noget at gøre med, at mine karakterer er ved at glide lidt fra mig, og jeg har ikke det samme gode forhold til dem, som jeg før har haft, hvilket jeg synes er mest ærgerligt.
Jeg synes også det er ærgerligt, at det hele går så helt vildt langsomt i selve rollespillet. Der sker ikke så meget, og der går lang tid før vi kommer til de ting vi gerne vil spille. Og vi har været ved den samme dag i ret lang tid. Jeg er nok også bare ret utålmodig, men jeg vil snart gerne videre... også fordi der er planer og alt muligt. Der går nok flere evigheder før de planer kan føres ud i livet. Det må man vel bare vende sig til XD
Okay, jeg er nok ikke kommet med noget konstruktivt. Sorry. MEN JEG ER GLAD FOR LYNGVIG
|
|
|
Post by Emil Beyer Adamsen on Mar 5, 2013 21:16:16 GMT 1
JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL!
Og jeg er med på korte indlæg, jeg er med på at der simpelthen bare skal skrives noget om det så det eneste der står er en sætning, som personen siger. Jeg er også med på at Jose ikke har noget liv, og jeg er med på at vi alle har lidt travlt en gang imellem.
Jeg vil gerne have Eva med igen, som er blevet erklæret inaktiv *utilfredshed* uden at jeg har sagt at hun egentligt er det. Hrmf. Haha. Det var bare lidt- ja. Men jeg har magten til at sige hun ikke er, så det er hun ikke. Bum. Videre.
Hun kommer på en af dagene!
|
|
Signe
New Member
|
Post by Signe on Mar 5, 2013 21:53:05 GMT 1
Okay, hvorfor ender jeg altid op med — efter at have tænkt "Jeg har flere ting at sige til det her emne, forhåbentligt konstruktive ting" — at finde ud af at det jeg vile sige ligesom allerede er blevet sagt? Men nonetheless, for mig selv kan jeg i hvert fald sige at jeg ved jeg er langsom nogle gange (læs: tit og ofte, og et par gange mere end det) til at skrive indlæg. Jeg har en ide om at det skyldes lidt forskellige ting. First of all glemmer jeg det ret ofte. Skræmmende ofte egentligt, distræte mig. Og så er der det med inspirationen eller skrive'evnen' (?). Jeg har det tit sådan at når jeg sætter mig ned og vil skrive et indlæg går det bare ikke, men når jeg sidder i kassen i føtex eller på min cykel en kold vintermorgen rammer det mig. Men jeg tror det at jeg kan huske på at det ikke behøver være et kunststykke eller romanlangt, kan få min dumme hjerne til at koble fra og lade mig skrive. Jeg synes helt bestemt at vi skal tage hensyn til "the real life" (siger anførselstegnene noget om hvad jeg ser som det virkelige liv og hvad der er det sekundære? tsk) og jeg synes egentligt også vi plejer at være gode til det. Så selvfølgelig ingen klandring der på nogen måder. Med hensyn til hop er jeg lidt i samme båd som Tenner, jeg tror ikke det vil give mening, og det vil bare skabe en eller anden fladhed? Fordi vi 'bare' kan springe hvis vi går i stå og kan man have gået glip af noget der var muligt at kunne ske. Which brings me to: planlægning. Ikke min bedste ven (dog heller ikke min ærkefjende) Jeg ved at der er nogen der lægger planer, og det er helt fint med mig at der er noget de vil frem til, jeg er bare super dårlig til at lave den slags. Og samtidig synes jeg ikke at vi har nævnt noget om planlægning i forhold til G&G (altså efter vi først fik det startet (admitted, det tog en hel del tid og et par raske initiativer)) Angående G&G, her er det som jeg ser det vil 'foregå' (netop ikke planlagt): Efter at det som Theo så bravt udstod (bias? Noo...) som var en form for demonstration så der var konsensus in-game om hvad legen gik ud på. Det var alligevel kun Theos gruppe der kunne gætte, netop også for at illustrere at hver gruppe nu leger deres egen G&G (og tæller gættede mimer op senere, hvis der skal findes et vinderhold eller noget). Derfor! Er det nu netop skåret drastisk ned, hvem man skal vente på (medmindre man vil lave intergruppeaktioner (fraternisere med fjenden! UH!)) og burde kunne give lettere skub i tingene alt efter at folk skriver. Hvilket vi jo allesammen lyder enige om at vi gerne vil! (Yaay) Hmm, var der mere? Nu fik jeg vist sagt lidt alligevel. Hvis der er kommer jeg tilbage. I slipper ikke for mig. (Psst... Jeg kan rigtig godt lide jer allesammen og jeg synes det er virkelig hyggeligt at spille med jer )
|
|
|
Post by Eva Lund Jensen on Mar 5, 2013 22:10:56 GMT 1
Okay, at skrive med Eva en af dagene, blev så lige til idag XD
|
|
|
Post by Xazal on Mar 6, 2013 5:38:43 GMT 1
Jeg elsker dig, Signe. ;D
(...)
|
|
Signe
New Member
|
Post by Signe on Mar 6, 2013 7:39:57 GMT 1
Haha, jeg elsker også dig ;D
(Det var ikke umiddelbart den reaktion jeg havde forventet på mit input xD)
|
|
|
Post by Anton Sommer Engström on Mar 7, 2013 22:07:30 GMT 1
Det hjælper måske ikke meget på aktiviteten, men jeg er enig med den der skrev i chatten, at vi skal udnytte muligheden for at bruge de andres karakterer mere. Næsten alle har sat kryds i, at de er til fri afbenyttelse, og det giver nogle fede muligheder, som vi måske er for flinke eller tilbageholdende til at benytte os af Jeg har ladet det gå ud over den kære Emil et par gange, men det kan bruges endnu mere og skabe mere dynamik. Så kan personerne altid tænke på sjove episoder med nogle af de andre osv. uden at det skal godkendes mm. Personligt synes jeg også det er underholdende. Jeg vil da glæde mig til eventuelt at opdage hvad Anton har lavet af løjer uden for min pædagogiske rækkevidde xD
|
|
|
Post by Amanda Dagmar Carstensen on Apr 20, 2013 15:36:08 GMT 1
Okay.
Samler lige mine beskeder fra chatten:
Ellers skal vi eventuelt springe frem til fredag eftermiddag hvor der er frileg for alle. Problemet er jo lidt at selv om der skrives lidt, så virker det som om nogle er kørt fast. Jeg tænker at det er for at spredt folk lidt ud igen så de kan snakke med lidt forskelligt igen og ikke er tvunget til at 'hygge' sig. Er ikke altså så meget for at springe frem for meget, men problemet er også at vi har sprunget frem hele tiden kun i den samme dag nærmest og så sker der ikke skide meget. Derfor jeg tænker at det måske ville være en ide at springe frem til weekenden, så skoledagene er overstået og de er lidt kommet ind i en semi hverdag....
Bare så der sker lidt.
|
|
|
Post by Noah on Apr 20, 2013 16:52:55 GMT 1
Hep hey Jeg er på. Jeg synes måske godt at vi kan springe frem til weekenden FØR Selmas fødselsdag. ? Så er der gået sådan ... 10 dage ikke?
|
|