|
Post by Nishay M. Asran on Feb 13, 2014 19:05:12 GMT 1
Det er ikke kun en fanfiction. Det er måske snarere et billede af Nishays skolegang efter et par måneder (efterårets første standpunktskarakter-tid). Jeg følger lidt op på det her, fordi jeg har gang i et mindre projekt med mig selv. Tag det snarere som "fiction" uden præfixet. Jeg kunne bare ikke finde en tråd til det, og jeg gad ikke oprette én til formålet.
- Xazal (Nishay)
|
|
|
Post by Nishay M. Asran on Feb 13, 2014 19:06:32 GMT 1
Brev til familien:
Kære familie: Mor, far og Wahid.
Jeg har det godt her på LKG. Lærerne er rigtig søde. Jeg har fået nogle gode veninder. Der er næsten ingen indvandrere, men det er fint nok. Lærke, som også er fra København, har jeg talt meget med. Jeg fik 12 i biologi og skriftlig engelsk, 10 i mundtlig og skriftlig dansk, 10 i skriftlig matematik, 7 i fysik, 4 i samfundsfag og idræt og tysk, så jeg håber, at det går lige så godt næste gang, vi får standpunktskarakterer. Det er godt, at Wahid er glad for sit nye arbejde. Jeg har læst alle hans artikler på internettet, og jeg kan se, at han har fået rigtig mange gode kommentarer. Det er godt, at han har tid til at sprede sådan et godt budskab om vores rettigheder i Danmark. Jeg håber, at far får det bedre med ryggen, og jeg glæder mig til at komme hjem på ferie.
Kys.
Hilsen Nishay
***Dette brev er aldrig blevet sendt***
|
|
|
Post by Nishay M. Asran on Feb 13, 2014 19:07:58 GMT 1
Brev til veninden (bosiddende i København):
Kære Patricia.
Jeg har ikke været på Skype i lang tid, I’m so sorry. Der er bare vildt meget at lave, og jeg har næsten ikke tid til at lave lektier, fordi der er så mange sociale aktiviteter. Du tror sikkert, at Jylland er helt ude, hvor der KUN er marker (det troede jeg i hvert fald, haha), og det er også næsten rigtigt. LKG ligger midt i et smukt naturområde lige ud til stranden... Eller der er ca. 2 km. Vi har egen sportsplads/park, en lille skov i nærheden og masser af gode faciliteter. De fleste lærere har fået en MacBook Pro (damn, hvor gad jeg godt have sådan en, men du ved jo, hvordan de er med penge og sådan noget derhjemme...), og de bruger den også ret meget, undtagen ham Larsen... Han er sådan en gammel mand, der taler med sig selv og virker lidt weird. Men han er måske flink nok. Der er næsten kun danskere, og du tænker sikkert ”ej, det er lige noget for dig”, men skal jeg være ærlig, så er det lidt mærkeligt. Du ved, før var jeg bare hende nørden, der var så god i skolen osv., men nu er jeg bare standard, og jeg skal virkelig kæmpe for at få gode karakterer. Min far bliver så sur, hvis han ser, at jeg kun har fået 4 i samfundsfag og tysk. Men jeg er begyndt at kunne lide at læse. Jeg har mødt en pige, som hedder Lærke, og hun anbefalede mig en bog. Det er noget helt andet end dét, jeg plejer at læse.
Men alt i alt går det okay, og jeg skal lige vænne mig til alt det her. Jeg er slet ikke ligesom dig: Du kan bare tale frit fra leveren (det er et udtryk, jeg har lært herude) med alle og enhver, og jeg er bare... You know... Og alligevel er der nogle, som gerne vil snakke med mig.
Der er én, der hedder Adam fra min årgang. Du skulle se ham, han er bare så cute. Det er lidt akavet, jeg har stalket ham for vildt på FB, og han er slet ikke min type, men alligevel... (tak, fordi jeg må låne din FB, btw). Alle synes, at Noah er lækker, men... Ej... Ej... Okay, det snakker vi ikke om. Han er bare lidt handsome og hollywood, og... Jeg har set ham nøgen! Du sladrer ALDRIG til Wahid, eller min mor og far, okay? OKAY?! Det var ikke med vilje... Han er jo også bare sådan ”I know I’m hot, og jeg har fucking mange penge”-like, og han er vildt skræmmende... Generally synes jeg, at der er ret mange arrogante typer, men også nogle, som er vildt åbne. Der er mange med alternativ musikstil og tøjstil og holdninger. Men dem tør jeg ikke rigtigt snakke med, for de virker også lidt arrogante... som om de har valgt deres stil og deres studieretning og er totalt sikre på, hvad de vil, når de bliver ældre. Yeah, right. Der er én fra 2. G, som alle synes er megasjov, men jeg synes bare, at han er plat. Man kan bare se på ham, at han ved, hvad folk synes om ham (eller det tror han), og han lader, som om han er ligeglad, men i virkeligheden er han sikkert lige så stor en slapsvans som alle andre. Han bor i samme bygning som mig, og jeg synes altid, at han er over det hele. Når jeg skal ud i køkkenet og lave te, står han og spiser/laver toasts. Når jeg skal på badeværelset, står han derude og børster tænder. Når jeg vil udenfor og sidde lidt på terrassen, sidder han oppe på taget, og jeg føler bare, at han kigger ned på mig, selvom han bare sidder og hører musik eller sådan noget (og han har også en Mac!).
I can't stand it. Men okay, folk her har røven fuld af penge, og det burde jeg have været forberedt på. Jeg håber, at det går godt, søde. Hils de andre, og vi ses helt sikkert i efterårsferien, men jeg kommer først hjem om torsdagen, fordi vi skal noget elev-noget mandag-onsdag.
Savner dig. Ses.
Hilsen Nish-Nish
***Dette brev er aldrig blevet sendt***
|
|
|
Post by Kristina! on Feb 15, 2014 11:50:07 GMT 1
Hey Xaz, jeg håber ikke du har noget i mod at jeg skriver i Nishays tråd. Jeg ville bare lige nævne, at det er mega interessant at læse lidt med bagom hendes tanker! Keep up the good work! ( hvis du har lyst at fortsætte altså...men det er cool!)
Peace out!
|
|
|
Post by Xazal on Feb 16, 2014 17:45:48 GMT 1
Hej Kristina. Jeg havde ikke lige ventet, at dette ville avle kommentarer, men selvfølgelig er I velkomne til at skrive i tråden. Hvis det bliver for grimt og uorganiseret, kan jeg altid bruge min Admin-power og flytte snakken. Vil bare sige tak - og der kommer helt sikkert lidt mere, for "***"-bemærkningerne er de allervigtigste tilføjelser, selvom det ikke ser sådan ud. Tak - og med håb om, at vi kan blive lidt mere fresh herinde. - Xazal
|
|
|
Post by Nishay M. Asran on Feb 20, 2014 14:36:32 GMT 1
Andet brev til familien - 3-4 uger senere:
Jeg lover at sende Wahid billeder herfra, når jeg får tid. Jeg kan sende jer billedet af værelset, hvor jeg sover, og af det lille køkken og naturen herude. Det er noget helt andet end i København. Jeg har tegnet en masse her på det sidste: Landskaberne, træerne og de små søer. Det er den slags, mor virkelig gerne vil se mig tegne, ikke? Det er også meget spændende... Jeg har været i Århus et par gange, men selvfølgelig ikke alene. Det var, da vi skulle på museum med klassen, så vores lærer var med, og dér købte jeg en krydret te, som jeg drikker om aftnen, når jeg laver lektier.
Undskyld, at jeg ikke har været hjemme i weekenderne, men der er nogle forskellige arrangementer, som vi skal være med til, og der er ikke nogle at følges med...
Jeg lover at ringe, når jeg kan, og jeg håber, at I har det godt.
Kys.
Kærlig hilsen Nishay.
*** Dette brev er aldrig blevet sendt (men revideret et par gange).
|
|
|
Post by Nishay M. Asran on Oct 24, 2014 0:41:38 GMT 1
Andet brev til familien - 3-4 uger senere (revidering #1):
Jeg lover at sende Wahid billeder herfra, når jeg får tid. Jeg kan sende jer billedet af værelset, hvor jeg sover, og af det lille køkken og naturen herude. Det er noget helt andet end i København. Jeg har tegnet en masse her på det sidste: Landskaberne, træerne og de små søer. Det er den slags, mor virkelig gerne vil se mig tegne, ikke? Det er også meget spændende... Vi skulle på museum med klassen. Vi så en udstilling om ondskab, og jeg kom til at tænke på, hvor meget religion har at gøre med ondskab - folk hader hinanden, fordi de ikke deler samme holdning. Det er forfærdeligt. Men jeg er glad for, at vi har fundet den rette levevej...
Undskyld, at jeg ikke har været hjemme i weekenderne, men der er nogle forskellige arrangementer, som vi skal være med til, og der er ikke nogle at følges med... Det er jo ikke nemt med toge helt til København ...
Jeg lover at ringe, når jeg kan, og jeg håber, at I har det godt.
Kys.
Kærlig hilsen Nishay.
***Dette brev er aldrig blevet sendt (men revideret et par gange).
|
|
|
Post by Nishay M. Asran on Oct 24, 2014 1:24:47 GMT 1
Brev til...
Kære ...
Jeg håber, at du har det godt. Det er vinter, snart december, men i min hjerne er det vinter... selvom vi har plusgrader, og jeg kan bruge min overgangsjakke fra Vero Moda (Gud i himlen, hvor er den grim). Men det er vinter i mit hoved; du ved, man er groggy og bliver hurtigt irriteret og sådan ... Jeg har det godt nok, jeg har været her i 5 måneder, jeg har fået nogle gode venner (specielt Lærke), jeg har fået nogle gode lærere - de kan i hvert fald lide mig - jeg er blevet lidt mere bognørd, end jeg troede, jeg ville blive.
Everyone: "It's just books." Me: "YOU KNOW NOTHING!"
Lærke taler mest med drenge. Det er fedt, at hun kan det. Jeg er mere like: Ej... no way. Men nogle af dem virker bare mere imødekommende overfor pigerne, og det er klamt. Kan de ikke bare være normale? Altså, kan de ikke bare lade mig være? Det er helt vildt provokerende, når de begynder at tale om noget andet end faget, når vi laver gruppearbejde... YouTube-klip og proteinpulver fra Bodylap, eller hvad det hedder. Det er klamt. Kan de ikke bare være fucking normale?
Uff, jeg hader, når de stirrer på min fletning, som om det er vildt eksotisk, or whatever, når vi skal lave matematik. Jeg vil meget hellere arbejde alene. Men Theo - han er slet ikke så slem som de andre. Han lugter bare lidt mærkeligt af vasketøj og et eller andet, og så er han lidt underlig, men i det mindste ikke én, der hele tiden skal kigge. Måske er han homo, eller overdoing-hipster. Jeg kan slet ikke forstå de her typer på LKG.
Jeg håber, at jeg bliver glad for det her sted. Det er ikke engang december endnu, og folk er allerede begyndt på deres julehalløj. Særligt Amanda, som jeg bor på værelse med. Det er okay... eller nej, det er ret nederen, men hvis hun har det fedt, så er det fint nok. Det er bare ikke mig. Men helt ærligt, hun var totalt midtpunkt til den der grillfest i sommers og sked noget så vederstyggeligt (haha, et Lærke-udtryk) på ham dér Elvis-fyren, og så lægger hun virkelig meget an på ham den høje og prøver at få ham til at synge med på julesange og spille dem for hende eller noget... seriøst, hvorfor kan hun ikke bare være normal? Og hvorfor hænger alle ved ham den højes læber (Lærke-udtryk nummer to)? Han er uhyggelig! Men jeg har hørt fra nogen fra min klasse, at han kan spille klaver - som i, at han VIRKELIG KAN SPILLE! Like: Lennert fra klassen, som gerne vil ind i festbandet, har bare snakket uafbrudt om pianisten fra 2. G, som om han er "The Guy"! Jeg ved godt, at man ikke skal tage alles ord for gode varer, men Lennert er lidt nørdet, så ... Og det er bare så sejt at kunne spille klaver, tænker jeg. Men okay, hvad så? Det gør ham jo ikke til Kongen af Lyngvig, vel? Desuden har jeg aldrig hørt ham spille. Men jeg føler lidt, at Lærke kigger efter ham... og oh, my God - ad, han er jo slet ikke noget for hende. Jeg håber, at hun i det mindste vil holde mig udenfor... Men jeg tror ikke, at Lærke er sådan. Hun er sej.
Bare for at slutte af med den sidste af mine værelseskammerater: Selma. Jeg har aldrig set nogen så tynd og hysterical. Hvis hun får ét af sine anfald, fordi hun åbenbart har taget en bid af en andens sandwich, skal hun tjekke Lifesum og Fitbit for at holde øje med sit kalorieindtag, og vi skal alle inddrages, og hun er så venlig og charity-dronning-agtig. Seriøst, hvorfor kan folk ikke bare være normale?
Men jeg har det fint nok her.
Knus og kram.
Kærlig hilsen Nishay
***Dette brev er aldrig sendt - det er til gengæld slettet fra drevet, så ingen kan læse det, end ikke hende selv.
|
|