|
Digte
Oct 24, 2012 21:24:06 GMT 1
Post by Xazal on Oct 24, 2012 21:24:06 GMT 1
Tenner inspirerede mig til følgende på chatten i dag:
De skrevne ord efterfulgt af et hjerte viklede verdenen ind i ikke-farver en abstrakt sprogform efterfulgt af et hjerte
De lyse tenorer efterfulgt af et hjerte destruerede disharmoniens lydbillede en visuel strøtanke efterfulgt af et hjerte
Det levende filmlærred efterfulgt af et hjerte fyldte kasserne med farvekontraster en hyldest til sanserne efterfulgt af et hjerte
- 24. oktober 2012
|
|
|
Digte
Nov 5, 2012 2:49:03 GMT 1
Post by Xazal on Nov 5, 2012 2:49:03 GMT 1
Jeg vil bare lige sige: Tag jer ikke af mig så sent om natten. Nu poster jeg et digt, jeg lige skrev.
Slå, svigt, hjerte Hjerte, slå, svigt Svigt, hjerte, slå Slå, hjerte, svigt
- 5. november 2012
|
|
|
Digte
Nov 5, 2012 10:33:03 GMT 1
Post by Noah on Nov 5, 2012 10:33:03 GMT 1
Svigt, hjerte, slå
Har lyst til at skrive om nogen der slår hinanden ihjel.
|
|
|
Digte
Jan 17, 2013 10:54:23 GMT 1
Post by Xazal on Jan 17, 2013 10:54:23 GMT 1
Svimlende tanker triller om kap Med smertens svigende ildkugle
I mørket forsvinder varmen hastigt For hastigt som et strejf af en hale
Ilelugtende og sødmebefængt er hånden Der byder mig velkommen i drivhuseffektens slør
Boblende som stjernehimlens sidste skrig I sollysets sidste, altoverskyggende stråler
Som to rovdyrøjne kolliderer sorte skyer mod hinanden Et lyn fra en klar himmel, og tiden vinker farvel, forsvinder
Forskruede mindepassager, krampagtige Strammer løkken om en hjælpeløs stodders liv
I vildelse gror tankespindet Dækker den golde marks gulnede areal
Blødende knæ på den bitre jord Fortæller sagnenes fortid
Som en baggrund bag grunden Blinker ordene de sidste tårer bort
Og tiden hvisler de sidste hjerteslag forsvinder
- 5. august 2009
|
|
|
Digte
Feb 6, 2013 22:44:11 GMT 1
Post by Xazal on Feb 6, 2013 22:44:11 GMT 1
Et helt nyt, friskplukket digt... takket være Emma. Jeg overvejer at lave de sidste verselinjer om, måske... men det må vi lige se på. Enjoy og kritik Antipati gør mig varsom Underligt, at antipati gør mig varsom Jeg træder vande og mærker ikke du lider men det er okay for så kan jeg lindre smerten i morgen I morgen vil jeg smage salt på min tunge Varme øjne Kolde kinder Jeg konstruerer et ansigtsudtryk forgøgler en patetisk facade Jeg forstår Jeg forstår ikke hvorfor Du lider Befinder mig i dit rum mærker ingenting i mig Jeg brænder min tunge på den honningmættede te Blander verdenen sammen med min virkelighed ikke DIN virkelighed Mine øjne, de ser ikke du lider Iltmanglen føles konkret Antipati gør mig passiv Underligt, at antipati gør mig passiv som mangler jeg et organ indeni Jeg famler efter atmosfæren mærker ikke mere jeg lider men det er okay for så kan du lindre smerten i morgen ikke?
|
|
Signe
New Member
|
Digte
Feb 12, 2013 18:04:52 GMT 1
Post by Signe on Feb 12, 2013 18:04:52 GMT 1
Okay, okay jeg ved godt det her ikke er et digt eller noget der nærmer sig, men jeg faldt lige over det i mit Scrivy og jeg kan ikke rigtig få det ud af hovedet og finde ud af om jeg skal noget med det. Så nu smider jeg det her. Fordi jeg burde.
Jeg burde lytte efter når folk taler til mig, når de fortæller mig om storslåede ting. Men i stedet lukker jeg mig inde. Forestiller mig ingenting, eller måske er det alting? Det er i hvert fald aldrig hvad de siger. Det er aldrig et billede malet af de ord de former. For ord kan ikke male billeder. Det kan de ikke! Ligemeget hvad de siger om det, kan ord aldrig, de kan aldrig, aldrigaldrigaldrig male noget som helst. Jeg kan ikke høre dem, for de har ingen magt, de kan intet. De kan intet fra deres munde og de kan intet fra deres tanker. De tanker som alligevel aldrig er billeder eller noget stort eller vigtigt. Tanker der altid er styret, af ordene, af de påståede billeder. Som aldrig har været billeder. De fortæller mig altid at… Jeg ved det ikke, men de siger altid noget. Og de siger det altid til mig, de snakker altid med mig, til mig, for jeg lytter ikke. De tror jeg lytter, men de tager fejl. For deres ord har dannet et billede af mig, men deres ord kan aldrig danne billeder. Der er intet billede af mig, er der nogen mig? De snakker aldrig om mig, de taler bare, snakker spytter sparker sprøjter spyer spår siger sårer spartler Ordene dør, billeder dør, de kan ikke dø for de har aldrig eksisteret, ikke på basis af de døde ord fra de levende munde, døde munde? Døde hjerner, døde mennesker? Døde verden? Lever jeg? Er jeg i den døde verden, er jeg død? Jeg burde se. Jeg burde tro. Jeg burde kunne, burde turde, burde gøre. Burde leve. Burde dø.
|
|
|
Digte
Feb 22, 2013 10:38:25 GMT 1
Post by Kris on Feb 22, 2013 10:38:25 GMT 1
She blew a kiss. It missed my face and drifted into outer space. And kissed the sun and made it smile. Now it's been bright for quite a while.
(Jeg ved ikke hvem der har skrevet det, jeg kunne ikke finde det, men sød, det er den nu.)
|
|
|
Digte
May 25, 2013 22:59:33 GMT 1
Post by Xazal on May 25, 2013 22:59:33 GMT 1
Det her er ikke et digt. Jo, på en måde er det et digt. Det er konstrueret som et digt. Derfor postulerer det, at det er et digt. Men det er ikke et digt. Ikke et rigtigt digt. Det får ikke nogen til at tænke, at det er et digt. Der er ingen reflekteret sandhed i dette digt. Dette, som er et påstået digt. Der er ingen mening med livet i dette digt. Der er ingen svar på, hvem vi er i dette digt. Og hele tiden siger det, at det er et digt. Ligesom nu, hvor det skriver sig ind i et digt. Eksisterer i bevidstheden hos nogen som et digt. Verdenen anonymiseres i dette digt. Begrænsningen ligger udenfor dette digt. Der er nogen, der tænker, at dette er et digt. Dette, som er en imitation af et digt. Det ligner en konstruktion af et allerede eksisterende digt. Det eksisterer først nu, dette digt.
- 25. maj 2013
((NV inspirerede mig til det her til aften. Hun ved det bare først nu.))
|
|
|
Digte
Aug 17, 2013 10:25:10 GMT 1
Post by Xazal on Aug 17, 2013 10:25:10 GMT 1
Blev aldrig færdig - måske bliver jeg heller ikke færdig med dette... påbegyndt 22. juni, og der er ikke skrevet på det siden:
Når spillet er ude og tonerne klinger helt ud Eller livets komposition, der kun kender ommøblering Pianoet, der ikke klager - ikke lytter - ikke svarer Væren, i hvilken alderen stræber efter universalitet Hvor grænsen flyder ud med salte tårer Violinen, der mestrer at være ensom i fællesskabet Dør hen
Tallene kender til uendelige vidder, går i ring Eller den blotte tanke hægter sig på taskeremmen Erindringen gemmer sig i stenene under vore fødder Historier, som graves frem af en pilrådden orkesterleder Vender den anden kind til - en rungen for det døve øre Vaskes bort
... måske forsøger jeg at tematisere ingenting. Måske livet. Eller dét, der følger efter livet. Eller meta-livet. Fremgang, progressivitet, ingenting. Whatever. Jeg har bidt negle (rent mentalt) over det digt, siden jeg skrev det. Nu synes jeg, at det skurrer ubehageligt i mine ører og nervebaner.
|
|
|
Digte
Sept 12, 2013 0:11:43 GMT 1
Post by Xazal on Sept 12, 2013 0:11:43 GMT 1
Dagens udbytte af kreativ skrivehold, hvor vi for sjov startede ud med at læse etablerede forfatteres Haiku-digte. Alle 3 haiku: 1: Jeg skriver haiku, bedriver kunsten perfekt - netop som løgnen. 2: Bogtrykkeriet. Viden fra træerne gror, farver hvidt papir. 3: Plastikkirurgi; en spejlvendt kropskorrektur. Selvisk ønskebrønd. - Og wow, hvor er det vildt at være med til kreativ skrivning i hold - man får så vild en feedback. Især digt nr. to fik jeg vildt meget respons på i retninger, jeg aldrig havde tænkt på selv. ;D Tænkte, at I lige skulle se det - for nu begynder jeg vist på mit skriveflow lidt igen, om end det ikke altid er lige fjong, men nu kommer der i det mindste noget på papir.
|
|
liam
Junior Member
Elev - 1. G
|
Digte
Sept 18, 2013 8:57:59 GMT 1
Post by liam on Sept 18, 2013 8:57:59 GMT 1
Hvilke hold er det dog du går på Ö det lyder rigtigt hyggeligt.
Personligt er jeg ikke så meget til haiku, jeg ser ikke skønheden i dem (sorry) dertil ser jeg dem mere som en bemærkning om tingenes tilstand lige nu på en bestemt form.
Og sådan læser jeg også dine haiku digte. Jeg synes ikke du nødvendigvis så strengt behøver at holde dig til stavelserne, selv om det virker for dig. Men åh hvor jeg lo til 1: jeg elsker hvordan du postulerer at du gør det perfekt og netop kommentere hvordan det er en løgn, men faktisk er det netop uvist fordi digtet i sin forstand er perfekt i forhold til normerne for et sådan. Jeg kan vende og dreje det og jeg klukker stadig over det.
Jeg er ikke, ganske personligt, så vild med 2:. Jeg synes ikke den har samme humor, hvilket er fair nok, jeg synes den er poetisk smuk, men det siger ikke mig noget. Jeg aner at det også er en anklage, det læser jeg ind i det, hvordan meget viden der ikke er relevant bliver trykt på træerne kroppe. Jeg kan godt lide, farver hvidt papir. Måske fordi det giver SÅ mange billeder. Haha! Af et digt jeg syntes var lidt uinteressant var der meget jeg kunne sige.
Jeg elsker det første ord i 3: det ligger godt i munden. Plastikkirurgi. Jeg kan godt lide kulturkommentaren. Måden hvorpå at 5x7x5 stavelser giver plads til fordybelse og tænksomhed. At det både er meget konkret men med ønskebrønden bliver mytisk, på en vis facon. Jeg er ret glad for konstruktionen med selvisk, fordi plastikkirurgi jo netop ikke kan være andet, medmindre at det omhandler de syrepåkastede kvinder rundt om i verden. Men i en henseende er det også selvisk at ønske man ikke var mærket. Eller er det?
Damn you.
Nå men fedt at læse. Og tænke over. Min holdning til Haiku er ikke ændret, men det skader ikke at prøve noget nyt.
|
|
|
Digte
Dec 4, 2013 23:14:50 GMT 1
Post by Xazal on Dec 4, 2013 23:14:50 GMT 1
Damn me? Hvorfor? Jeg er enig med dig med hensyn til haiku - det er bestemt ikke min yndlingsform. Det var nu engang den norm, vi blev kastet ud i som skriveøvelse, and you're right - det virkede for mig. Jeg kan godt være temmelig stringent, når jeg får en opgave pålagt. 1: Det morer mig i lige så høj grad - denne tørre konstatering, den bitre påstand om kunsten og skødesløsheden (Marius?). Åh, jamen, altså, Josephine. 2: Jeg kan virkelig godt lide din læsning. Det om anklagen ("farver hvidt papir"). Jeg tror, at jeg prøvede at skabe et billede - at reflektere over skriftens historie. Ikke andet. Som sagt: Haiku ligger mest i påstanden, som man selv må gumle på og reflektere over. 3: Du skamroser mig af helvede til! Damn you selv.
|
|