|
Digte
Apr 21, 2012 23:14:48 GMT 1
Post by Xazal on Apr 21, 2012 23:14:48 GMT 1
Hey fellows! ;D Jeg synes, at det kunne være sjovt at lave en tråd med digte, som vi kan dele med hinanden - hvad end det er selvskrevne eller andres digte (husk at skrive, hvor I har det fra, hvis ikke det er noget, I selv har skrevet). Theresa er totalt velkommen til at citere Dan Turrèl - jeg ville elske hende for det. Og alle må citere Leonard Cohen og ... Ja, jeg har bare en lille trang til at skrive lidt lyrik - det er så forbandet længe siden. Måske kan denne side ligefrem få det gamle poetiske sind frem i mig igen. Selvom ikke alt, hvad jeg har frembragt, er lige godt. Men never mind - en tråd med digte, det skal vi også have herinde. - Xazal
|
|
|
Digte
Apr 21, 2012 23:24:24 GMT 1
Post by Clara Fillipsen on Apr 21, 2012 23:24:24 GMT 1
If we shadows have offended, Think of this and all is mended; That we have, but slumbered here, While these visions did appear
William Shakespeare (En skærsommernats drøm på originalsprog)
Det var lige den første lyrik jeg kunne komme i tanker om, som jeg kunne udenad xD *doven* UH! Og oversættelsen:
Har vi skygger skæmtet ilde, Lad den tanke jer formilde; At i søvn kun der I lå, Da I disse syner så
|
|
|
Digte
Apr 21, 2012 23:34:42 GMT 1
Post by Xazal on Apr 21, 2012 23:34:42 GMT 1
Her er så mit spæde forsøg på at digte igen. Jeg har snart ikke skrevet digte i over et år eller mere, og dengang var det også kun få. Et lidt rustent digt og lidt for sentimentalt, men dog et lille forsøg på at føle sig tilpas på skolebænken igen. Og til Theresa: Shakespeare er simpelthen fantastisk! Digt - uden titel so far: De ord, der former mit hjerte Svøber sig om dit Skaber et ornamenteret skjold Som ville de forklare Dansende verber, der giver ekko I takt med hjertets pulserende rytme Indviklede og simple adjektiver Snørkles ind i historien Som ville kærlighed lære at hade Som tusinder støvfnug kunne absorbere Så ville mit hjerte dø og favne De banale tanker De ord, der former mit hjerte Svøber sig om dit Krakelerer og vrister sig løs Som for at drikke af sjælen
|
|
|
Digte
Apr 21, 2012 23:43:12 GMT 1
Post by Clara Fillipsen on Apr 21, 2012 23:43:12 GMT 1
Jeg lagde min Gaard i den rygende Blæst, Hvor Bakken hun skråner mod Sønder, Hvor Græsset gror højt og min skjæggede Hest, Hvor Viberne ruger og Lærken er Gjæst - For Lærker er hvor der er Bønder.
- lige lidt Jeppe Aakjer jeg også lige havde støvet i min hukommelse o.O
|
|
Signe
New Member
|
Digte
Apr 22, 2012 8:22:37 GMT 1
Post by Signe on Apr 22, 2012 8:22:37 GMT 1
Nejst, Xaz! For at være ærlig har jeg heller ikke rigtig digtet i lang tid... Så er det i hvert fald kun blevet til at par løse sætninger her og der... Men jeg har faktisk haft lyst til at begynde igen , så way! for den her tråd. Og for lige at bidrage lidt, fandt jeg et gammelt digt frem som jeg aldrig huskede at skrive ind på computeren Jeg skriver fordi Det tvinger mine tanker Til at sætte farten ned Jeg skriver fordi Det tvinger mit blik Til at være vågent Jeg skriver fordi Det tvinger mine følelser Til at komme frem i lyset Jeg skriver fordi Det tvinger min krop Til at tage den med ro Jeg skriver fordi Det tvinger mig Til at trække vejret og tænke Jeg skriver fordi Det er godt for mig Men mest af alt Fordi jeg har lyst (Nå ja, jeg har oprettet en Signe-profil, fordi jeg simpelthen ikke gad det der med at skrive OOC på mine karakterprofiler... Så jeg er omvendt doven og laver min egen profil, og for en gangs skyld uden noget med katte)
|
|
|
Digte
Apr 22, 2012 11:35:39 GMT 1
Post by Xazal on Apr 22, 2012 11:35:39 GMT 1
Great digt, Signe. Åh, jamen, jeg fik også pludselig lyst, og jeg ved ikke - drivkraaften for min digtskrivning er måske vendt lidt tilbage... Eller jeg prøver da at bilde mig ind, at jeg burde - at ét eller andet derude skal drive mig til det. Dog ved jeg ikke lige hvad. Siden, du aldrig har skrevet det digt ind på computeren, kan jeg vel næppe tillade mig at sige, at det forekommer mig, at jeg har læst det før, men ... Så siger jeg det ikke. For det vil ligesom ødelægge hele det dér "Gud, hvor er det godt og nyt for mig"-koncept. Men hey, det er sguda et godt digt. Metapoesi er altid skjønt. Det er virkelig simpelt - både i komposition og indhold, men også virkelig rammende. Hey, skrev du ikke det digt til "Hvorfor skriver I"-Digt Challenge'en i sin tid? Mit bud var i hvert fald følgende: Der er noget ved at skrive Som at skabe eller destruere Et ord bliver til to Og to bliver til tre Der er noget ved at se Det spirende udtryk Et billede bliver til følelser Og følelser til mening Der er noget ved at spejle Sit legeme og sin sjæl i ord En tanke bliver til tråde Og tråde bliver til tankespind Der er noget ved at fortælle Levende løgne og sandheder Virkelighed bliver til fiktion Og fiktion til virkelighed Der er noget ved at skrive Udpensle sit selvs utallige sider Inspiration bliver til skriblerier Og skriblerier til værker - Oprindeligt skrevet d. 1. december 2009
|
|
Signe
New Member
|
Digte
Apr 22, 2012 19:24:51 GMT 1
Post by Signe on Apr 22, 2012 19:24:51 GMT 1
Nu du siiger det, Xaz... Jeg bliver pludselig helt i tvivl. Måske troede jeg bare at jeg ikke havde skrevet det ind, og så havde jeg i virkeligheden... ? Jeg kan bare huske at jeg gemte papiret fordi jeg tænkte at jeg ikke havde skrevet det ind endnu... Måske tog jeg fejl. Hvem ved? Vi kan garanteret ikke engang tjekke det, for det var på den gamle challenge-tråd ikke?
Og nu hvor jeg er inde på papiret, så kigger jeg da lige på bagsiden og ser at der rundt omkring står random ord (bl.a. "random") som jeg har siddet og skrevet midt i en time uden nogen form for sammenhæng. F.eks. Staedtler, kuldegysning, juletræ, vurdering, knappenål, tegltag, smoothie og et par andre ord... Meget random og un petit peu skørt xD
|
|
|
Digte
Apr 22, 2012 20:59:49 GMT 1
Post by Xazal on Apr 22, 2012 20:59:49 GMT 1
Nu du siiger det, Xaz... Jeg bliver pludselig helt i tvivl. Måske troede jeg bare at jeg ikke havde skrevet det ind, og så havde jeg i virkeligheden... ? Jeg kan bare huske at jeg gemte papiret fordi jeg tænkte at jeg ikke havde skrevet det ind endnu... Måske tog jeg fejl. Hvem ved? Vi kan garanteret ikke engang tjekke det, for det var på den gamle challenge-tråd ikke? Og nu hvor jeg er inde på papiret, så kigger jeg da lige på bagsiden og ser at der rundt omkring står random ord (bl.a. "random") som jeg har siddet og skrevet midt i en time uden nogen form for sammenhæng. F.eks. Staedtler, kuldegysning, juletræ, vurdering, knappenål, tegltag, smoothie og et par andre ord... Meget random og un petit peu skørt xD Jow, det var på den gamle Challenge-tråd. De gamle hyæner er ikke så legesyge mere på TP. Hvad er Staedtler?
|
|
Signe
New Member
|
Digte
Apr 22, 2012 21:01:13 GMT 1
Post by Signe on Apr 22, 2012 21:01:13 GMT 1
Et skriveredskabsmærke (jeg er sikker på at du kender det når du ser det) www.staedtler.com/
|
|
|
Digte
Apr 23, 2012 16:15:35 GMT 1
Post by Noah on Apr 23, 2012 16:15:35 GMT 1
OOC (Fordi jeg elsker Noahs profil (Jeg er bare Josephine ;D) Jeg kan godt lide gentagelsen i dit digt Signe. Det virker, selv om du starter med at sige det sætter farten ned, gør det hurtigere ! Jeg kan godt lide ideen med at det er noget man har brug for, fordi man så slapper af. Haha. Mig? Jeg ville ikke kunne fungerer uden at skrive, mærkeligt nok. I dit første digt Xazal er jeg helt skør med tredje strofe. Det er som om at ... det rammer noget der er rigtigt. Måske fordi jeg i brund og grund tror at det der står er løgn, men sandt i det man tænker det. Giver det mening? But girls, det er jo slet ikke dårligt!
|
|
|
Digte
Apr 23, 2012 21:49:53 GMT 1
Post by Xazal on Apr 23, 2012 21:49:53 GMT 1
Noah-baby:
Går ud fra, at du mener følgende:
Tjah, jeg ved ikke helt, om jeg kan forstå din tankerække. Jeg må tilstå, at ordene kom lidt til mig, og at jeg til dels også tænkte, mens jeg ikke tænkte, mens jeg skrev. Det er, som om det er en form for bitter refleksion over, eller forståelse af kærligheden, og hjertet som burde rumme det, men at det bare syner hen som banale tanker. Men jeg er selv lidt tricked... fordi jeg selv synes, at 3. strofe er dét, jeg forstår allermindst.
|
|
|
Digte
Apr 24, 2012 9:47:19 GMT 1
Post by Noah on Apr 24, 2012 9:47:19 GMT 1
Det er præcis det jeg tænkte på. Men samtidig er det ikke bittert. Ja altså mine tanker om det er lidt knudret og det er en af de ting jeg faktisk er god til at tale om og ikke skrive. Haha. Men ja, det bliver ofte banale tanker og klicheer i ens egne tanker når det gør ondt.
|
|
|
Digte
Apr 25, 2012 10:32:55 GMT 1
Post by Noah on Apr 25, 2012 10:32:55 GMT 1
*Nynner* Hmm. Nu prøver jeg ... here goes nothing Advarer dog om at jeg ikke en ordfanger som Xazal eller Signe. Jeg er bare ... ja, jeg er vel en smule simpel. Følgerdu min gang Jeg er gået fra dit blik fanger solen sommerfuglene der stiger op De dør i aften du river dem i stykker Gråden stiger tager til stoffet farves mørkt fordi du er evigt i øst Jeg har solen i ryggen er et åbent sår lægger det spor du følger Josephine 2012
|
|
|
Digte
May 8, 2012 22:10:23 GMT 1
Post by Selma Åberg on May 8, 2012 22:10:23 GMT 1
Jeg vil sige at jeg er ulykkelig, men jeg orker ikke at du skal spørge ind til det. Jeg vil gerne græde mine gemte tårer, men jeg vil ikke have at du skal se dem. Jeg vil gerne fortælle hvad jeg føler, men det ville gøre mig ynkelig. Jeg vil sige at jeg hader alt, men det ville være at lyve. Jeg vil fortælle dig hvorfor jeg er som jeg er, men jeg kan ikke forklare det. Jeg vil ikke lyve for dig, men jeg kan ikke sige sandheden. Jeg vil have du skal vide hvorfor jeg gik, men jeg er bange for hvordan du ville reagere. Jeg vil gerne fortælle hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde, men du vil ikke lytte.
2010
|
|
|
Digte
May 8, 2012 22:19:01 GMT 1
Post by Sophia Blake on May 8, 2012 22:19:01 GMT 1
I et vildnis af tågede tanker, kæmper du mod dit sind, får kun tomme svar. Går på tomme pladser og steder, der langsomt og roligt, drukner dig i stilhed, drukner dig i frygt.
En hær af tårer marcherer ned af dine kinder. knækker langsomt din stolthed. Ser tomheden med øjne, der uden at tøve, borer i dit hjerte, borer i dit håb.
Lange, skræmte skrig, løber uendeligt i ring, fra det ingen og intet undgår. Hører lyden af trommeslag, der brat og hurtigt, fordufter med dine skrig, fordufter med dine tårer.
2011
|
|