David Bundgaard
Full Member
Elev - 2. G
Yeah, det' mig The, du ved.
|
Post by David Bundgaard on Apr 14, 2012 11:02:35 GMT 1
Jo, jeg ville bare lige være lidt wannabe-agtig og lave sådan en tråd her ligesom til grillfesten...
Eller jeg ville egentlig bare spørge hvad der skal ske nu? ;D Skal vi spille hvor de er i skole eller skal vi springe til noget andet fis?
|
|
|
Post by Amanda Dagmar Carstensen on Apr 14, 2012 11:50:38 GMT 1
hmm... Altså vi prøvede at tage den i chatten forleden dag, men jeg syntes aldrig rigtig vi kom frem til noget o.o....Tror det er lidt riski og sige vi tager timerne fordi folk kan ende med at sidde alene med deres karaktere...
|
|
|
Post by Marius Emil Lundqvist on Apr 14, 2012 12:13:35 GMT 1
Jamen, jeg havde bare såååådan glædet mig til religion, fordi det får vi først her i 2. G. Øv, øv. ((Jep, Marius, nu har du fået ordet... BUM! Og så er det mig: - Vi har muligheden for at springe til frokost, men sådan noget madfællesskab har vi ligesom haft en del af allerede, og jeg tror ikke, at der ved frokosten sker noget nævneværdigt spændende (for Ludvigs velkomsttale var jo epic *host*). - Jeg ved ikke - man kan lave timerne med nogle NPC-lærere, eller noget i den dur, hvis man skal spille med lektioner, men jeg tænker noget i retningen af, at hvis timerne skal indgå, så kan vi skrive det i vores karakterers flashbacks ud fra en lille beskrivelse af lektionen. Fx. hvis jeg skriver: "Næste time i biologi med Mette... bla-bla-bla-"... beskriver timen, og så kan eleverne skrive et eller andet ud fra det... Men det fungerer måske heller ikke helt. o.O - Vi har jo Ludvig, den eneste lærer, og han er jo ikke kun skabt med undervisning som mål for øje, så... XD Ja. Hmm.))
|
|
|
Post by Amanda Dagmar Carstensen on Apr 14, 2012 12:17:21 GMT 1
Måske kunne man bare skifte til den sidste time hvor der ringer ud og så har folk fri? o.o ((har ikke lige en bruger der kune hedder Tenner, derfor jeg altid bare skriver med Amanda haha))
|
|
David Bundgaard
Full Member
Elev - 2. G
Yeah, det' mig The, du ved.
|
Post by David Bundgaard on Apr 14, 2012 12:42:23 GMT 1
Altså... Der er vel nok nogle folk der har timer sammen? Altså det burde der da i hvert fald være Man kunne godt bare lave et par indlæg med det eller ja, bare flashbacks eller ét langt indlæg om hvordan det var at være til time hvis man er alene og så bare videre til det næsten...?
|
|
|
Post by Xazal on Apr 14, 2012 14:14:22 GMT 1
Irrelevant... men jeg flækker stadig over, at det hedder Put-døbning. XDXDXD
"Vi skal døbe alle putterne i dag - for vi er en kristen kostskole... mmm..." XD
|
|
|
Post by Lea Nørr Kristiansen on Apr 14, 2012 14:24:28 GMT 1
Jeg synes måske også det er en meget god ide hvis vi ikke skal skrive om hver eneste time eller fællesmåltid, men jeg tænker at man måske kunne vælge (eller aftale) at skrive om nogle enkelte lektioner hvis man føler for det...
- Signe
|
|
|
Post by Eva Lund Jensen on Apr 14, 2012 14:47:02 GMT 1
Synes vi, skulle lave det sådan, at vi laver forum hvor der står "Skole".... Og så de forskellige fag, derfra kan vi jo så aftale hvornår vi har skoletimer? På den måde er alle til timer (eller pjækker) og så skal vi ikke lave flashbacks osv. I længden tror jeg det vil være det letteste at holde styr på
|
|
|
Post by Selma Åberg on Apr 14, 2012 14:55:18 GMT 1
Ja, vi kunne jo lave sådan en liste over fag... Eller Wow, det bliver kompliceret så, men man kunne jo få forskellige skemaer og sådan... o.O Så kunne man også finde ud af om man har nogle fag med andre.
|
|
|
Post by Xazal on Apr 14, 2012 15:48:03 GMT 1
Haha, har fiflet en del med skemaer før - det blev rimelig kompliceret og lidt ikke-fejlfrit til sidst, når der kom nye ting på osv., fordi nogle kom til at være to steder på én gang.
L'école de la Fées kan ta' æren!
Men vi har jo boardet med klasselokaler osv. - så måske kan vi lave en Sticky-tråd dér, hvor vi evt. aftaler, hvornår den og den har time... hvis vi altså skal skrive, hvordan vores timer foregår.
Jeg synes, at idéen med enkelte lektioner, hvis man føler for det, passer ret godt ind i Emsens idé også - når man aftaler, hvem der har time hvornår osv. Og måske kan man så vente med at skrive med dén karakter, der har time, mens pjække-børnene boltrer sig, og så skrive, når der er gået lidt tid, for at få det rigtige perspektiv ind - at timen gik sådan og sådan... Argh, I don't know really.
|
|
|
Post by Selma Åberg on Apr 17, 2012 10:41:18 GMT 1
Okay, NU springer vi altså... Eller... For jeg synes vi er lidt ved at køre flad i det nuværende dims... Så kan vi ikke bare springe til det næste (frokost-dims?) og så bare lave flash-backs? Vi kan jo eventuelt aftale hvem der er i klasse sammen indbyrdes? Og så ja... Bare aftale hvad der sker her og der og bla-bla-bla?
For jeg ved ikke hvad jeg skal skrive med nogen af mine karakterer... Er kørt lidt flad i de nuværende scener... Savner drama... D: Elsker drama T_T Får hele tiden drama-scener med vores figurer i mit hoved... Og det er cute... Og jeg vil gerne springe <3
|
|
|
Post by Selma Åberg on Apr 17, 2012 10:44:15 GMT 1
OG har folk overskud til at lave et eventuelt mega kompliceret skema, kan man vel være velkommen til det... Det kunne i hvert fald være nice... Kunne måske godt en dag få tid til det selv... Eller noget... Kunne jo vise sig at være til nytte i fremtiden donno...
Men ja, det kan vi vel bruge på et senere tidspunkt, for hvis vi skal vente på et skema, går der nok ret lang tid... Eller noget... if I got the whole thing right...
|
|
|
Post by Amanda Dagmar Carstensen on Apr 17, 2012 12:06:46 GMT 1
Jeg lå og tænkte lidt på det igår og forstillede mig at de første timer er de klassiske: dansk, engelsk og matematik. Eventuelt man så kunne sige: 1.g har Idag dansk og engelsk 2.g har Engelsk og mat 3.g har engelsk. Og så kan ens karakter komme på en af fagene Idag bare for at vi afprøver en time. 1.g og 2.g har to fag af den årsag at der er så mange i forhold til 3.g' karaktere lige nu. Linie fagene kommer senere, men det var for at vi afprøvede det. Fx ved jeg at Amanda på grund af sin linje skal have mat og Marc engelsk... Simpelthen på grund af deres linjer. Og så jeg ikke skal sidde og skrive med dem begge samme sted. Det er skoleårets første timer og derfor forholdsvis meget introduktion og derfor jeg tænkte at det ikke gjorde så meget at det var fuldstændig skema lagt og passede præcist og al muligt. Og for at prøve en time og se hvordan vi gør det, men ellers tror jeg at timerne ikke er specielt spændene i længden og derfor hælder jeg mest til at man skriver et flashback noget og vi spiller videre fra noget andet. Frokost fx men det har vi haft, alt ved morgenmaden så jeg ville forslå at vi starter fra timerne slutter
|
|
|
Post by Selma Åberg on Apr 17, 2012 19:40:02 GMT 1
Skal vi så ikke bare... Starte trådene/tråden og så bare... Ja, tage den derfra?
|
|
|
Post by Amanda Dagmar Carstensen on Apr 18, 2012 10:09:10 GMT 1
Jamen hvad syntes du the? Starte efter timerne eller i timerne som jeg forslog?
|
|