|
Post by Amanda Kjærsgård Holm on Jan 16, 2012 21:12:24 GMT 1
"Nåh...sejt nok!" Amanda trak sit hår op i en prøvende hestehale, men endte med at lade det falde igen. Hun kiggede på Frida i spejlet da spørgsmålet faldt på hendes sexsualitet. Hun skyndte sig at benægte. "Nej, nej, slet ikke! Jeg har bare kun haft dårlige oplevelser, så det skulle der jo gerne laves om på. Det lyder da meget godt, jeg håber de ser godt ud også!" Hun kunne godt mærke at hun var på nippet til at begynde at plapre, men folk kiggede altid så underligt når hun gjorde det.
"Hvad er du til? Drenge mæssigt altså, så siger jeg til hvis jeg ser nogen." Hun sendte pigen en venindegrin, og satte sig derefter på den underste køje i den anden seng, så de var i øjenhøjde. Bare få samtalen til at køre, det ville være det smarteste. Måske kunne hun få en rigtig god veninde ud af det her. Selvom Frida nu så utrolig...pæn ud. Pæn pige. Nok ikke en der ville med Amanda ud at ryge. Men man vidste vel aldrig...
|
|
Frida Jensen
Full Member
Elev - 2. G
Elev 2.g (Spiller: Licentia)
|
Post by Frida Jensen on Jan 16, 2012 21:18:13 GMT 1
"Sejt? synes du det? Det er nu ikke den reaktion jeg normalt får" smilede hun. Amanda virkede frisk og fyldt af energi, det kunne hun godt lide. Hvis hun kun boede med nogle der mindede om hende selv, blev det altid lidt for kedeligt og trist. Hun kunne godt lide hvis der var gang i værelset og de kunne lave sjov sammen, og måske tage til nogle fester.
"Øhm.. jeg ved ikke hvad jeg er til.." Frida smilede genert, hun var lidt pinligt berørt over sin manglede erfaring: "Jeg har.. øhm.. faktisk kun været sammen med to fyre."
"Men jeg håber da vi finder dig nogle gode oplevelser her på skolen. Hvis ikke her, hvor så? Her er masser af potentiale."
Hun gik med i det glade grin og følte sig lettet over sin første værelseskammerat.
|
|
|
Post by Agnethe Friis on Jan 16, 2012 21:19:28 GMT 1
Okay, du kan godt det her, så svært er det ikke... Så svært kan det da ikke være, folk går igennem det hver dag, ikke?
Agnethe forsøgte at berolige sig selv, som hun bevægede sig igennem den hytte, der på opslagstavlen havde stået at hun hørte til i. Moren havde været med indtil de fandt ud af hvor hun skulle hen, men så var hun også smuttet. Agnethe ville ønske hun var blevet lidt længere, bare sådan lige have fulgt hende til hendes nye hjem. Ej, vent.... Ville det have været pinligt? Ville hun have virket barnlig? Sikkert. Det var nok sådan det var. Hvad vidste hun om det? Det var nok derfor hendes mor var gået, fordi hun vidste langt mere om sociale love end Agnethe nogen sinde ville gøre det.
Værelse 1, her var hun. Hun tog sig selv i at bide sig i læben, tog en dyb indånding, og skubbede nervøst håndtaget ind, før hun gik ind med sin kuffert trillende bag sig og hovede bøjet. Hun hørte nogle snakke, og skævede op mod dem, uden rigtigt at løfte ansigtet. Hun var bange for de ville ligge mærke til hvor varme hendes kinder var, da deres emne var gået op for hende.
|
|
|
Post by Amanda Kjærsgård Holm on Jan 16, 2012 21:26:56 GMT 1
"Ja, jeg synes det er sejt hvis man sådan..du ved, rigtig går op i det. I stedet for bare at være kristen for at få gaver til sin konfirmtion. Det synes jeg lidt stinker." Det var også grunden til at Amanda aldrig var blevet konfirmeret. Nonfirmation for the win. Amanda smilede, det lod ikke til at Frida var blevet afskrækket. Det undrede hende at Frida ikke havde mere ærfaring, hun var køn, virkelig køn. Men måske var hun bare ikke åben nok. Og så var der jo det der med at være mor, det måtte være en sten i skoen. Amanda smilede dog bare videre
"Det finder vi ud af. Jeg har gjort det her med veninder før, vi gør det, at når vi går sammen, så puffer du til mig, hver gang du ser en fyr der ser godt ud. Bare puf til, ellers opdager jeg det ikke. Selvfølgelig skal det være diskret, ellers er det direkte pinli..."
Amanda stoppede op, da døren meget stille of forsigtigt gik op, og en pige med blikket slået ned trissede ind. Der blev helt stille. Spøjst. Amanda resjte sig fra pigens seng, for at byde hende velkommen. "Hej! Du må være den sidste. Jeg hedder Amanda, og det er Frida." Hun rakte hånden frem mod den fremmede, og satte et stort smil op. Hun ville, og skulle ikke være uvenner med dem på værelset. Medmindre de var nogle bitches. Amandas håndtryk var fast og selvsikkert.
|
|
Frida Jensen
Full Member
Elev - 2. G
|
Post by Frida Jensen on Jan 16, 2012 21:35:53 GMT 1
"Det er jeg glad for du siger. Jeg er ret glad for min kirke og jeg kunne ikke forestille mig andet, men det er altså ikke fordi jeg er en freak" grinede hun usikkert. Hun var stadig ikke vant til at folk bare accepterede hende: "Jeg synes også det er ret dumt med dem der udnytter religion og sådan noget for penge, gaver eller status eller sådan. "
Hun grinede og nikkede til Amandas snak om hvordan de skulle score fyre, indtil der kom en ny pige ind i værelset. Hun så genert, men sød ud. Amanda præsenterede dem begge og rejste sig for at hilse, så det gjorde Frida selvfølgelig også. Hun rækte Agnethe hånden og smilede til hende.
|
|
|
Post by Agnethe Friis on Jan 16, 2012 21:44:21 GMT 1
Agnethe kiggede op på pigen der havde præsenteret begge både sig selv og en anden pige.
"Godeftermiddag, Frida og Amanda," Sagde hun og bukkede svagt. Det ville nok være for mærkeligt hvis hun bukkede ordentligt, ikke? Frk. Odgaard plejede at sige, at det var gode manére at bukke... Men Frk. Odgaard var altid så gammeldags.... Havde hun nu gjort noget forket? Ikke allerede, vel?
Hun kiggede kort på hver af pigerne, og kiggede så væk igen. Hun skubbede håret om bag øret, og bed sig i læben endnu engang.
|
|
|
Post by Amanda Kjærsgård Holm on Jan 16, 2012 21:54:12 GMT 1
Det lykkedes ikke Amanda at holde masten, hun brød ud i et bredt grin. Det så også ud til at denne pige havde god humor. Det var da for sjov, ikk? Det gik hun ud fra. Amanda sænkede hånden igen. Denne pige var også ganske køn, men hun havde ved gud ikke megen udstråling.
Amanda trådte tilside og pegede på sengen. "Er det okay, hvis du sover der? Vi andre har sådan set allerede valgt, så..." Hun smilede stadig.
|
|
Frida Jensen
Full Member
Elev - 2. G
|
Post by Frida Jensen on Jan 16, 2012 21:58:35 GMT 1
Frida smilede også lidt over det lille buk, men ikke åbenlyst, da hun selv vidste hvordan det var da være ny og genert og hvilke klodsede ting man kunne komme til at gøre.
Mens pigen gik over til den sidste ledige seng, sagde Frida: "Jeg er 2.g'er, så hvis der er noget du er i tvivl om, så kan du bare spørge. Jeg kan også vise jer rundt på et tidspunkt hvis det er"
Hun håbede hun ikke var for anmasende, hun ville bare gerne have at pigerne faldt godt til på skolen.. og så ville hun rigtig gerne have nogle gode veninder.
|
|
|
Post by Amanda Kjærsgård Holm on Jan 17, 2012 9:25:32 GMT 1
Amanda så smilende på Frida.
"Jeg vil i hvert fald rigtig gerne vises rundt. selvom jeg nok glemmer vejene til ting igen med det samme." Hun lo lidt af sig selv, og gik over til sin taske, hvor hun trak en lille make-up pung op af sidelommen. Hvis de skulle udenfor gjalt det jo om at gøre et godt indtryk. Derefter gik hun over til spejlet igen. Hun ville ikke kalde sig selv forfængelig, det var sådan et grimt ord, men hun kunne nu godt lide sit udseende.
|
|
|
Post by Agnethe Friis on Jan 18, 2012 15:08:31 GMT 1
Åh nej. Den ene pige grinte. Af hende? Hvad ellers. Havde det været forkert at bukke? Hvordan gjord de normalt? Agnethe gemte sig igen bag håret og bevægede sig hen mod den udpegede seng. Den anden pige grinte ikke. Det var godt. Hun virkede mere betryggende.
Agnethe skulle så småt til at begynde at åbne sin kuffert, da det gik op for hende, at hun egentliig ikke havde præsenteret sig. Måske var det dét pigen - Amanda - havde grint af. Ej hvor var det dog også uhøfligt.
Agnethe vendte sig hurtigt om, med blikket rettet mod gulvet.
"Undskyld, mit navn er Agnethe Friis," Sagde hun.
|
|
Frida Jensen
Full Member
Elev - 2. G
|
Post by Frida Jensen on Jan 20, 2012 15:52:08 GMT 1
"Hej Agnethe" Frida nikkede opmuntrende til pigen, mens hun pakkede de sidste småting ud af sin håndtaske og lagde dem på natbordet ved siden af sengen.
Så henvendte hun sig til Amanda, som var ved at lægge make-up. "Det er ikke så svært at finde rundt, området er ikke så stort. Der er egentlig heller ikke noget interessant at vise, men jeg kan da godt give jer den klassiske tur" smilede hun.
Hun flettede små fletninger i sit røde hår og kom til at tænke på hvordan Viola altid elskede at ae hendes hår. Hun savnede hende altid mest, når hun lige var kommet tilbage til skolen, men efter den første dag nød hun også bare at være ung og høre musik og lave lektier, og ikke skulle tænke på mad eller bleer eller legestuer.
|
|
|
Post by Amanda Kjærsgård Holm on Jan 20, 2012 17:18:08 GMT 1
Amanda lænede sig ind mod spejlet og strøj mascarer på sine vipper mens hun kiggede på den nye pige ud af øjenkrogen. "Hej Agnethe..." Hun trak sig tilbage, og blinkede flere gange for at se på resultatet. Derefter lagde hun tasken ud på badeværelset, og stak hænderne i sin deminjakke.
"Det lyder fint. Jeg er nok nød til at se det en del gange, før jeg kan finde rundt alligevel." Hun smilede, og mærkede på cigaretpakken i lommen.
|
|
Frida Jensen
Full Member
Elev - 2. G
|
Post by Frida Jensen on Jan 20, 2012 17:33:01 GMT 1
Frida tog det som et tegn til at de skulle komme af sted og rejste sig derfor også op og fandt sin jakke.
"Forresten er der også sommerfest i aften. Grillfest ved søen. Det er der hvert år, og det plejer at være super hyggeligt. En god måde at møde alle de andre elever på. Og fyrene" hun blinkede til Amanda. Det lod allerede til at blive en god aften. Nogle at følges med, godt humør og lækre fyre der skulle tjekkes ud. Hun kunne godt lide sommerfesten, der var sådan en god stemning. Glæde. Og folk badede i søen hele aftenen og lå rundt om bålet bagefter. Det var en følelse af frihed.
"Men den begynder først sidst på eftermiddagen, hen ad spisetid. Så vi kan sagtens nå at se os lidt om, hvis det er."
|
|
|
Post by Amanda Kjærsgård Holm on Jan 20, 2012 17:33:11 GMT 1
"Det lyder godt!" Amanda lo, og gik ud af døren. Nu måtte de se at komme videre. Så sjovt var der heller ikke inde på værelset. Endnu.
//forlod tråd
|
|
|
Post by Agnethe Friis on Jan 21, 2012 10:57:08 GMT 1
Agnethe blev lidt forvirret over, at de pludselig var ved at gå. Skulle de ikke pakke ud først, eller havde de allerede gjort det? Hun havde troet, at Frida mente at hun ville vise rundt på et senere tidspunkt, da ikke lige nu, vel?
Agnethe ville helst gerne have haft pakket ordentligt ud først, og have haft tid til at ligge det hele ordentligt på plads, men hun var bange for at isolere sig selv, det havde hendes mor advaret hende imod.
Så stik imod sin natur lod hun den ufærdige udpakning stå, og fuglte efter Frida og Amanda.
//Forlod tråd
|
|